|
|
|||||
|
98
|
REGISTRES DU BUREAU
|
[i553]
|
|||
|
|
|||||
|
Et huict bourgeoys de chascun quartier de tous estatz.
Après que mond. sr le Prevost des Marchans a faict remonstrance des grans et urgens affaires du Roy qui sont assez notoires ù tout le peuple françoys, et que led. Sr [auroyt] envoyé ses lettres patentes par Monsr le Prevost de Paris ou son Lieutenant dès le moys de Novembre dernier W; mais qu'il auroi t remonstré que le peuple trouveroit estrange qu'on payast les cinquante mil hommes deux foys l'an, par quoy auroit esté advisé qu'on attenderoit que ce present moys de Janvier fut entré; et pour cc que nous entrons sur la fin, auroit esté advisé par le Conseil de lad. Ville faire la presente Assemblée generalle, qui representé tous les Corps et Estatz de ladicte Ville, pour adviser sur lesd, lettres patentes dont led. sr Prevost a donné à entendre le contenu. Ce faict, a mis la matiere en deliberation et demandé à tous les assistans leur advis et oppinion, chascun en particulier.
|
Conclusion et deliberation sur les ix" m. livres tournois.
Tous lesquelz ont conclud et advisé et deliberé que on doit liberallement accorder au Roy lad. somme de ix" m. livres tournois, attendu l'affaire urgente où il est à present; laquelle somme sera, pour le plus aisé, levée à constitution de rente au denier douze, sur l'ayde de us. vid. tournois pour muy de vin tant entrant que yssant hors Paris, et sur les plus valleurs de toutes les autres fermes du Roy et de lad. Ville. Et avec ce, seront obligez les deniers patrimoniaulx d'icelle Ville; et sera lad. ferme de u s. vi d. tournois cryé au plus offrant et dernier enchérisseur sur le pris de xxu m. livres parisis suyvant l'arrest des Generaulx; ct pourra estre encherie jusques au temps des tiercemens et doublemens limitiez par led. arrest.
Et sera supplié le Roy d'avoir esgard pour l'advenir aux grandes charges et povretez de lad. Ville, laquelle ne pourroit longuement soubtenir tant d'aydes et d'impositions, et vouloir descharger ladicte Ville pour l'advenir de ladicte portion de cinquante mil hommes.
|
||||
|
|
|||||
|
CLIV. — Present à mons1- le Cardinal de Lorraine. — Present à mons1, le Connestarle ^.
18 janvier 1553. (B fol. 82 v°; A fol. 38 r°.)
|
|||||
|
|
|||||
|
Ce jourd'huy a esté faict present de par lad. Ville, à Monsr le révérendissime et illustrissime Cardinal de Lorraine de xii doubles boytes de dragie sortie et doré et six doubles quartes ypocras, présentées au
|
non de lad. Ville par sire Robert Des Prez, Eschevin. Ced. jour, pareil present a esté faict à Monseigneur le Connestable, presenté par sire Jehan de Breda, Eschevin.
|
||||
|
|
|||||
|
CLV. — [Rois de Chauffage delivré par la Ville.]
18 janvier i553. (B fol. 127 v°-)(3)
|
|||||
|
|
|||||
|
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
Extraict des Registres de l'Hostel de la ville de Paris.
r Du xvme jour de Janvier 11 vc lu.
"Sur ce que Messire Philbert Babou, chevalier, sr de la Bordaizicre, conseiller du Roy, tresorier de France, a requis certification au Greffier dc lad. ville de Paris que a vallu le nombre de cent voyes de boys pour douze quarterons de mosle de buche que le Roy nostre Sire, par ses lettres patentes données à Paris le premier jour d'Octobre m v° n'4', veult que led. Babou ayt et preigne doresnavant
|
pour chascun an pour son chauffage à cause dud. estat de tresorier de France, pour les causes contenues esd. lettres, au feur et pris que chascun mosle de buche aura vallu et vauldra cy après pour chascun an au port de Greve à Paris, selon la certification qui en sera faicte et baillée par led. Greffier; et après que moy soubzsigné, Greffier d'icelle Ville, me suis enquis combien led. boys a esté vendu depuis le jour et feste Sainct Remy m v° lu dernier passé jusques à present, ay trouvé par le rapport à moy sur ce faict que le meilleur boys de mosle a vallu ordinairement soixante solz tournoys la voye, qui sont troys
|
||||
|
|
|||||
|
f1) Voir à l'article ci-dessus CSX. '2) Ces rubriques manquent dans le Registre A.
'3' Cette pièce, datée du 18 janvier, est insérée au Registre entre deux documents des 6 et 10 avril; nous la rapportons à son ordre chronologique.
(°) Ces lettres n'ont pas été transcrites au Registre H. 1781.
|
|||||
|
|
|||||